Bestemor, hører du meg?

jag tänker inte ta det här på norska,
hellst inte på svenska heller..
Men om du hör mig så vet du att du
finns inom mig varje dag, varje minut
Mamma säger ofta "du vet att du påminner om henne " ?
det är både glädje och sorg att höra sånt,
för mig var du den enda förebilden jag kunde tänka mig
i morgon 10 år sen, kan fortfarande känna din lukt
dina visa ord hör jag långt bak i huvudet

sitter och kollar på bilden på dig, mig och Andreas
vi var bara några timmar gammla på det kortet,
1989, du fanns där redan när vi var i magen


på måndag var det den dagen Johan
som du var otrogen våran 4 års dag
jag var 17 du var 19, lite mer vett i skallen
kanske du skulle haft, ja detta gör ont i mig
att se den man älskar såra en på ett sånt sätt du gjorde
finner knappt några ord, bara ångesten över att jag
har älskat en sån fucking idiot som dig. i 4 år !
när jag kunde ha älskat någon annan, kärlen är verkligen blind !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0